IB DİPLOMA PROGRAMI

MBA SCHOOLS ATASEHIR, Uluslararası Bakalorya (IB) Diploma Programı'na aday bir okuldur * ve IB Dünya Okulu olarak yetkilendirme sürecindedir. 

IB Dünya Okulları, güçlü bir vizyonu paylaşan zorlu, yüksek kaliteli uluslararası eğitim programları sunarak çeşitli ve kapsayıcı bir öğrenci topluluğunun öğretme ve öğrenimini iyileştirme taahhüdü olan ortak bir felsefeyi paylaşır.** 

*Yalnızca Uluslararası Bakalorya tarafından yetkilendirilen okullar, dört akademik programından herhangi birini sunabilir: İlk Yıllar Programı (PYP), Orta Yıllar Programı (MYP), Diploma Programı veya Kariyer - ilişkili Program (CP). Adaylık statüsü, yetkilendirmenin verileceğine dair hiçbir garanti vermez.”
IB ve programlar hakkında bilgi almak için www.ibo.org web sitesini ziyaret ediniz.

**IB'den Misyon Beyanı Uluslararası Bakalorya, kültürlerarası anlayış ve saygı yoluyla daha iyi ve daha barışçıl bir dünya yaratmaya yardımcı olan araştıran, bilgili ve şefkatli genç insanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla kuruluş, zorlu uluslararası eğitim programları ve titiz değerlendirme geliştirmek için okullar, hükümetler ve uluslararası kuruluşlarla birlikte çalışır. Bu programlar, dünyanın her yerinden öğrencileri, diğer insanlarında farklılıklarıyla birlikte haklı olabileceğini anlayan aktif, şefkatli ve yaşam boyu öğrenenler olmaya teşvik eder.

MBA OKULLARI Ataşehir olarak 11 Aralık 2023 tarihi itibariyle IB Diploma Programına “Resmi Aday Okul” olarak kabul edildiğimizi duyurmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.

MBA OKULLARI Ataşehir 'in bu adaylıktan büyük fayda sağlayacağına yürekten inanıyoruz. IB Dünya Okulları, öğrencilerimiz için önemli olduğuna inandığımız ortak bir felsefeyi paylaşır - yüksek kaliteli, talepkâr ve uluslararası eğitime bağlılık. 11 Aralık 2023 tarihi itibari ile okulumuz IB Dünya Okulu olmak için yetkilendirme sürecine girmiştir.

Daha fazla bilgi için IB Diploma Programı bilgilendirme sayfasını ziyaret edebilirsiniz: https://www.ibo.org/programmes/diploma-programme

Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (IBDP), 1968 yılında kurulan ve uluslararası eğitime öncülük eden, *Uluslararası Bakalorya Organizasyonu (IBO) tarafından tasarlandı. Program ortaöğretimin 2 yılını kapsamaktadır.
Öğrencileri üniversite ve sonrasına en iyi şekilde hazırlamayı hedefleyen IB, “uluslararası” sıfatını taşıyan tek eğitim programıdır. Programın gerekliliklerini yerine getirip merkezi bitirme sınavlarında başarılı olan öğrenciler, üniversite eğitimi ve sonrasında hayat boyu öğrenmenin gerektirdiği öz disiplini edinmektedirler.

Diploma Programı, 155 ülkede ve 3,776 okulda uygulanmaktadır. Ülkemizde ise bu program 73 okulda ve MEB gerekliliklerine uygun biçimde düzenlenerek başarıyla uygulanmaktadır.

* https://www.ibo.org/en

Yarının Liderlerini Akademik Mükemmeliyet ile Güçlendirmek
Uluslararası Bakalorya Diploma Programının (IBDP) ülkemizde ve dünya çapında tanındığı, saygı görmekte olduğu, gerek öğrenme tutkusu üst seviyede olan mezunları gerekse de akademik yaşamlarını başarılarıyla sürdürdükleri üniversiteler tarafından bilinmektedir.

IBDP öğrencileri, titiz ve dengeli bir programdaki deneyimleri sayesinde, eleştirel düşünme, iletişim kurma, araştırma becerilerine ve üniversite yaşamına uyum sağlama ve katkıda bulunma konusunda gelişmiş bir yeteneğe sahiptirler.

IB Diploma Programı, çocuklarımızın sadece üniversitede değil, okul dışındaki hayatta da başarılı olmak için gereken bilgi, beceri ve motivasyonu geliştirecektir. IBDP, öğrencilere ne düşüneceklerini değil, nasıl düşüneceklerini öğretir ve onlara 21. yüzyılın karmaşık dünyasındaki zorlukları güvenle kucaklamaları ve üstesinden gelmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırır.

DP, Uluslararası Bakalorya (IB) tarafından lisenin iki yılı boyunca öğrenciler için tasarlanmış bir müfredat çerçevesidir. IB diploması ile mezun olan IB öğrencileri, dünyanın dört bir yanındaki üniversitelerde, genellikle ileri düzey kredi ile eğitim alabilmektedir. Öğrencilerimiz, IB'ye katılımlarının kendilerine üniversitede başarılı olmak için gereken araçları sağladığını ifade etmektedirler. Ayrıca, özellikle hazır bulunurluk duygusu, özgüven, araştırma becerileri ve zamanlarını yönetme yetenekleri hakkındaki kazanımlarını da sıklıkla dile getirirler. Daha da önemlisi, çevrelerindeki dünyaya ve ona karşı sorumluluklarına dair bir algı geliştirmişlerdir.

PYP, 3 ila 12 yaşları arasındaki öğrenciler için tasarlanmıştır. Çocukların hem sınıfta hem de dış dünyada araştıran-sorgulayan bireyler olarak gelişmelerine odaklanır. Küresel öneme sahip altı disiplinlerüstü temanın yönlendirdiği, altı alandan türetilen bilgi ve becerilerin yanı sıra, sorgulamaya güçlü bir vurgu yapan disiplinlerüstü becerilerin kullanılmasıyla keşfedilen bir çerçevedir. PYP, ulusal ve yerel müfredatların çoğunun gerekliliklerine uyum sağlayacak şekilde esnektir ve öğrencilerin IB Orta Yıllar Programı’na en iyi şekilde hazırlanabilmelerini sağlar.

IB eğitimi:

• öğrenenlere odaklanır
IB’nin öğrenci merkezli programları, sağlıklı ilişkiler, etik sorumluluk ve kişisel olarak zorluklarla mücadeleyi öne çıkarır,

• öğretim ve öğrenime yönelik etkili yaklaşımlar geliştirir
IB programları, öğrencilerin hem akademik hem de kişisel başarı için ihtiyaç duydukları yaklaşımları ve becerileri geliştirmelerine yardımcı olur,

• küresel bağlamlarda işe yarar
IB programları, dillere ve kültürlere yönelik anlayışı artırır ve tüm dünya için önemli olan fikirleri ve sorunları irdeler,

• önemli bir içeriği ele alır
IB programları, geniş ve dengeli, kavramsal ve bağlantılı bir müfredat sunar.

IB hakkında daha ayrıntılı bilgiye ulaşmak için
Daha iyi bir dünya için eğitim broşürünü inceleyebilirsiniz.

PYP hakkında daha ayrıntılı bilgiye ulaşmak için
IB İlk Yıllar Programı broşürünü inceleyebilirsiniz.

Tüm IB programlarının amacı, ortak insanlık vasıflarının ve gezegeni koruma görevinin farkında olan, daha iyi ve daha huzurlu bir dünya oluşturmak için çabalayan uluslararası bilince sahip insanlar yetiştirmektir. Programlarımızın özünde, IB eğitim programlarını esas alan ve öğrenciyi yaptığımız her şeyin merkezine alan uzun vadeli, bütüncül bir eğitim vizyonu olan IB Öğrenen Profili Özellikleri yatar.

IB Öğrenen Profili

IB öğrenenleri olarak şu vasıflara sahip olmak için çalışıyoruz:

ARAŞTIRAN- SORGULAYAN

Sorgulama ve araştırma için beceriler geliştirerek merakımızı besliyoruz. Bağımsız olarak ve diğerleriyle birlikte nasıl öğreneceğimizi biliyoruz. Şevkle öğreniyor ve yaşam boyu öğrenme sevgimizi sürdürüyoruz.

BİLGİLİ

Sorgulama ve araştırma için beceriler geliştirerek merakımızı besliyoruz. Bağımsız olarak ve diğerleriyle birlikte nasıl öğreneceğimizi biliyoruz. Şevkle öğreniyor ve yaşam boyu öğrenme sevgimizi sürdürüyoruz.

DÜŞÜNEN

Karmaşık problemleri analiz etmek ve bunlarla ilgili sorumluluk sahibi eylemlerde bulunmak için eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanıyoruz. Gerekçeli, etik kararlar almada inisiyatif kullanıyoruz.

İLETİŞİM KURAN

Kendimizi birden fazla dilde ve pek çok şekilde güvenle ve yaratıcı şekilde ifade ediyoruz. Diğer bireylerin ve grupların bakış açılarını dikkatle dinleyerek etkili şekilde iş birliği yapıyoruz.

İLKELİ

Güçlü bir hakkaniyet ve adalet anlayışıyla ve tüm insanların haysiyetine ve haklarına saygı duyarak doğruluk ve dürüstlükle hareket ediyoruz. Eylemlerimiz ve bunların sonuçları için sorumluluk alıyoruz.

AÇIK GÖRÜŞLÜ

Kendi kültürlerimiz ve kişisel geçmişlerimizin yanı sıra, diğerlerinin değerlerine ve geleneklerine de önem veriyoruz. Farklı bakış açıları arıyor değerlendiriyor ve deneyimlerimizle büyümek istiyoruz.

DUYARLI

Empati kuruyor, şefkat gösteriyor ve saygı duyuyoruz. Hizmet sorumluluğuna sahibiz ve insanların hayatında ve çevremizdeki dünya üzerinde olumlu bir fark yaratmak üzere hareket ediyoruz.

RİSKİ GÖZE ALAN

Belirsizliğe ihtiyat ve kararlılıkla yaklaşıyoruz; yeni fikirler ve yenilikçi stratejiler keşfetmek için bağımsız olarak ve ortaklaşa çalışıyoruz. Zorluklar ve değişim karşısında öz kaynaklara sahip ve dayanıklıyız.

DENGELİ

Kendimizin ve başkalarının esenliğini sağlamak için yaşamımızın farklı yönleri (entelektüel, fiziksel ve duygusal) arasında denge kurmanın önemini anlıyoruz. Diğer insanlarla ve yaşadığımız dünyayla olan dayanışmamızın farkındayız.

DÖNÜŞÜMLÜ DÜŞÜNEN

Dünyayı, kendi fikirlerimizi ve deneyimlerimizi düşünerek dikkate alıyoruz. Öğrenmemizi ve kişisel gelişimimizi desteklemek amacıyla güçlü ve güçsüz yanlarımızı anlamak için çaba sarf ediyoruz.

Öğrencilerin fiziksel, sosyal, entelektüel, estetik ve kültürel kapasiteleri gibi çeşitli kapasitelerinin farkında olarak ve onları daha da geliştirmeyi amaçlayarak İlk Yıllar Programı`nı (PYP) uygulayan IB Dünya Okulları öğrenmenin ilgi çekici, alakalı, zorlayıcı ve kayda değer olmasını sağlar.

IB İlk Yıllar Programı’nın en önemli ve en ayırt edici özelliği, altı disiplinlerüstü temaya sahip olmasıdır. Bu temalar, IB Dünya Okullarına, yerel ve küresel sorunları müfredatlarına entegre etme fırsatı sunmanın yanı sıra öğrencilerin dersler kapsamında öğrenmenin sınırlarını aşarak dışarıya açılmalarına imkân verir.

Kim olduğumuz

Benliğin doğasına yönelik bir sorgulama; inançlar ve değerler; kişisel, fiziksel, zihinsel, sosyal ve ruhsal sağlık; aileler, arkadaşlar, topluluklar ve kültürler dâhil olmak üzere insan ilişkileri; haklar ve sorumluluklar; insan olmanın anlamı

Bulunduğumuz mekan ve zaman

Mekan ve zaman içerisindeki yerimize yönelik bir sorgulama; kişisel geçmişler; evler ve yolculuklar; insanoğlunun buluşları, keşifleri ve göçleri; yerel ve küresel açılardan bireylerin ve medeniyetlerin arasındaki ilişkiler ve ara bağlantılar.

Kendimizi ifade etme yollarımız

Fikirleri, duyguları, doğayı, kültürü, inançları ve değerleri nasıl keşfedip ifade ettiğimize dair bir sorgulama; yaratıcılığımız hakkında dönüşümlü düşünme, yaratıcılığımızı arttırma ve zevk alma yollarımız; estetiği takdir edişimiz.

Dünyanın işleyişi

Doğal dünyaya ve yasalarına dair bir sorgulama; doğal dünya (fiziksel ve biyolojik) ve insan toplumları arasındaki etkileşim; insanların bilimsel ilkeleri anlayışlarını kullanış şekilleri; bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplum ve çevre üzerindeki etkisi.

Kendimizi düzenleme biçimimiz

İnsan yapımı sistemler ve topluluklar arasındaki bağlantılara dair bir sorgulama; kurumların yapısı ve işlevi; toplumsal karar alma; ekonomik faaliyetler ve bu faaliyetlerin insanoğlu ile çevre üzerindeki etkisi.

Gezegeni paylaşma

Sınırlı kaynakları diğer insanlar ve canlılarla paylaşma mücadelesinde haklar ve sorumluluklara dair bir sorgulama; topluluklar ve toplulukların içindeki ve aralarındaki ilişkiler; eşit fırsatlara erişim; barış ve çatışma çözümü.

IB, günümüzde ve gelecekte amaca yönelik sorgulamayı başarılı şekilde yapabilecek öz düzenlemeli öğrenenler olabilmeleri için öğrencilerin nasıl öğrendiklerini anlamalarının çok önemli olduğuna inanır. IB birbiriyle bağlantılı beş beceri kategorisi belirlemiştir. Bunlar bağlamlar arasında aktarılabilir yapıdadır ve gelişimin her aşamasındaki öğrenenlere kapsamlı şekilde uygulanabilir. Bu becerilere öğrenme yaklaşımları (ATL) denir.

IB, günümüzde ve gelecekte amaca yönelik sorgulamayı başarılı şekilde yapabilecek öz düzenlemeli öğrenenler olabilmeleri için öğrencilerin nasıl öğrendiklerini anlamalarının çok önemli olduğuna inanır. IB birbiriyle bağlantılı beş beceri kategorisi belirlemiştir. Bunlar bağlamlar arasında aktarılabilir yapıdadır ve gelişimin her aşamasındaki öğrenenlere kapsamlı şekilde uygulanabilir. Bu becerilere öğrenme yaklaşımları (ATL) denir.

Düşünme becerileri

Eleştirel düşünme becerileri (konu ve fikirlerin çözümlenmesi ve değerlendirilmesi)
Yaratıcı düşünme becerileri (özgün fikirlerin geliştirilmesi ve yeni bakış açılarının değerlendirilmesi)
Transfer becerileri (çoklu bağlamlarda becerilerin ve bilginin kullanımı)
Dönüşümlü düşünme/üst-bilişsel beceriler (öğrenme sürecinin (yeniden) değerlendirilmesi)

Araştırma becerileri

Bilgi okur-yazarlığı becerileri (oluşturma ve planlama, veri toplama ve kaydetme, sentezleme ve yorumlama, değerlendirme ve iletişimini yapma)
Medya okur-yazarlığı becerileri (fikir ve bilgiyi kullanmak ve oluşturmak için medyayla etkileşime girme)
Medyanın/bilginin etik kullanımı (sosyal ve etik teknolojinin anlaşılması ve uygulanması)

Sosyal beceriler

Kişiler arası pozitif ilişkiler ve işbirliği geliştirme (öz-denetimin kullanımı, aksiliklerin yönetilmesi, akranların desteklenmesi)
Sosyo-duygusal zekanın geliştirilmesi

Öz yönetim becerileri

Organizasyon becerileri (zamanı ve görevleri etkili şekilde yönetme)
Zihin durumları (bilinçli farkındalık, azim, duygu yönetimi, öz-motivasyon, dayanıklılık)

Kavram temelli araştırma-sorgulama, anlam ve anlayışı destekleyen güçlü bir öğrenme aracıdır ve öğrencileri önemli fikirlerle ilgilenmeye iter. Kavramlar, güçlü, geniş ve soyut düzenleme fikirleridir ve öğrencilerin farklı ders alanları arasında anlayışlar oluşturulmasına yardımcı olur.

Şekil (Neye benziyor?)
İşlev (Nasıl çalışıyor?)
Sebep-sonuç (Neden böyle?)
Değişim (Nasıl dönüşüyor?)
Bağlantı (Başka şeylerle arasındaki bağlantı nedir?)
Bakış açısı (Bakış açıları nelerdir?)
Sorumluluk (Sorumluluklarımız nelerdir?)

Öğrencinin özne olmasının merkezinde yer alan eylem, İlk Yıllar Programı (PYP) öğrenme süreci ve programın tamamını kapsayan uluslararası bilinç kazanımıyla bütünleşiktir. Öğrenciler, bireysel ve toplu eyleme geçerek, uluslararası bilince sahip olmanın sorumluluklarını anlamaya ve ortak bir amaç için başkalarıyla çalışmanın yararlarını takdir etmeye başlarlar. Öğrenciler, bir fark yaratabilmek için seçebilecekleri somut eylemleri gördüklerinde, kendilerini yetkin, becerikli ve değişimin etkin özneleri olarak görürler.

✓ Bu program sağladığı eğitimle konuların genişlemesine ve derinlemesine incelenerek, bilginin doğasıyla karşılaştırıp disiplinler arası bir alan yaratır.
✓ IB diploma programı öğrencilerini kendi dil ve kültürlerinden bir temel oluşturarak uluslararası bakış açısına teşvik eder.
✓ Öğrenmeye olumlu bir davranış geliştirdiği gibi üniversite eğitimine hazırlar.
✓ Özenli bir dış değerlendirme ile uluslararası standartlarla dünya üniversitelerine nitelikli bir yapı oluşturur ve isim kazandırır.
✓ Öğrencinin tüm gelişiminin - fiziksel, zihinsel, duygusal ve ahlaki açıdan üzerinde durur.
✓ Program İngilizce olduğu için öğrencilerimiz ileri bir düzeyde İngilizce ile mezun olmaktadırlar.
✓ Bu program öğrencilere ders seçiminde esneklik sağlar.
✓ IB öğrencileri uluslararası geçerliliği olan bir diploma ile mezun olurlar. IB diploması, dünya çapında pek çok üniversiteye giriş koşulu olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, IB mezunları ABD, İngiltere, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda ve çeşitli Avrupa ülkelerindeki üniversitelere girerken birçok ayrıcalık kazanmaktadırlar. Ayrıca Türkiye'de birçok vakıf üniversitesi farklı oranlarda IB öğrencilerine burs olanakları sunmaktadır.
Üniversite ve sonrası
DP, üniversiteye hazırlık ve üniversite eğitimi boyunca tüm öğrencileri başarıya hazırlamak için tasarlanmış eşsiz bir programdır. Özel, bağımsız, uluslararası ve devlet okulları dâhil olmak üzere dünya çapında çok sayıda okulda sunulmaktadır.

DP mezunları uyum, ilgi ve başarı konularında donanımlı bireylerdir. Analiz, yazı yazma, iletişim ve sunum becerilerine; araştırma deneyimine; kusursuz bir organizasyon ve zaman yönetimi yeteneğine; bir konuya çoklu açılardan yaklaşma yetisine ve akademik kavramlara ilişkin derin bir anlayışa sahip olarak mezun olurlar. Bu da seçtikleri üniversitede başarılı olabilmeleri için kusursuz bir temel oluşturur.

DP müfredatı uyarınca eğitimlerini tamamlamaları ve uluslararası anlamda en iyi şekilde uygulanan değerlendirmelerde üstün başarı ortaya koymaları sayesinde, IB diploması alan öğrenciler kişisel koşulları ne olursa olsun dünyanın dört bir yanındaki üniversitelerde büyük başarı sergilerler.

✓ Öğrencilerin IB programının içeriği ve önemi konusunda gerekli bilgiyi kazanmalarını,
✓ Zamanlarını en verimli biçimde kullanarak kendilerine en uygun çalışma yöntem ve tekniklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı,
✓ Araştırma yapma becerilerini geliştirmeyi,
✓ Yazma yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olmayı ve böylece etkili, akıcı bir dille düzyazı, makale ve deneme türünde yazılar yazabilir, sözlü yorumlar sunabilir düzeye gelmelerini,
✓ Bağımsız ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeyi,
✓ Bireysel gelişimlerine, okullarına, toplumlarına ve çevreye duydukları sorumluluk bilincini geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
IB Diploma Programı, yukarıda sayılan avantajların dışında akademik dürüstlük ilkesi ile çok yönlü, araştırmayı seven, meraklı, yaratıcı, sorumluluk sahibi ve belki de her şeyden önemlisi, okuyan-yazan insanlar yetiştirilmesini sağlamaktadır.

Uluslararası Bakalorya® (IB) Diploma Programı (DP) müfredatı, DP eğitimi için gereksinimleri belirler. Müfredat, DP çekirdek ve altı ders grubundan oluşur. Üç gerekli bileşenden oluşan DP çekirdeği, öğrencilerin eğitim deneyimlerini genişletmeyi ve bilgi ve becerilerini uygulamaya zorlamayı amaçlamaktadır.

Uluslararası Bakalorya® (IB) Diploma Programı (DP) müfredatı, DP eğitimi için gereksinimleri belirler. Müfredat, DP çekirdek ve altı ders grubundan oluşur. Üç gerekli bileşenden oluşan DP çekirdeği, öğrencilerin eğitim deneyimlerini genişletmeyi ve bilgi ve becerilerini uygulamaya zorlamayı amaçlamaktadır.

Üç temel unsur şunlardır:
  • Öğrencilerin bilginin doğası ve bildiğimizi iddia ettiğimizi nasıl bildiğimiz üzerine düşündükleri bilgi teorisi. (TOK)
  • 4.000 kelimelik bir kağıtla biten, bağımsız, kendi kendini yöneten bir araştırma olan genişletilmiş makale. (EE)
  • Öğrencilerin bu üç kavramla ilgili bir projeyi tamamladıkları yaratıcılık, etkinlik, hizmet. (CAS)
Altı konu grubu şunlardır:
Group 1: Dil ve edebiyat çalışmaları
Group 2: Dil edinimi
Group 3: Bireyler ve toplumlar
Group 4: Fen Bilimleri
Group 5: Matematik
Group 6: Sanat